Turystyka to jeden z sektorów gospodarki, na którym pandemia odcisnęła największe piętno. Opustoszałe kurorty, niewielka liczba turystów w miastach oraz konieczność zamknięcia obiektów wypoczynkowych i leczniczych sprawiły, że przysłowiowe czarne chmury na długo zawisły nad krajowym i zagranicznym podróżowaniem.
Ograniczenia swobodnego przemieszczania się zachwiały także turystyką branżową. Największe polskie wydarzenia muzyczne, kulturalne i biznesowe zostały odwołane lub częściowo przeniesione do internetu. Światowa Organizacja Turystyki szacuje, że w 2020 r. podróży w celach rekreacyjnych może być nawet o 80% mniej!
Zarówno na szczeblu centralnym, jak i samorządowym pojawiają się pomysły wsparcia lokalnej turystyki poprzez zachęcanie do poznania na nowo swoich miast i miasteczek. Czy jako społeczeństwo będziemy w stanie na nowo zdefiniować sektor turystyczny w naszym kraju?
Czy w obliczu globalnych kryzysów, które dotknęły świat w przeszłości, znaleziono skuteczne rozwiązania dla branży wypoczynkowej?
A może istnieje możliwość zastąpienia wyjazdów biznesowych wirtualnymi spotkaniami i przeniesienia dużych imprez do sieci?
Jakie rozwiązania dla ratowania turystyki może zaproponować nauka?