Kolejne otwieranie oczu!

4 edycja Open Eyes Economy Summit to 3 bloki tematyczne i 6 ścieżek do dyskusji. Spróbujemy wyobrazić sobie świat (bez)pracy i firmę-ideę jako fabrykę wiedzy. Poszukamy także sprawiedliwości terytorialnej pomiędzy wsią a miastem oraz rozwiązań na tzw. overtourism. Przyjrzymy się nieuczciwym praktykom w sprzedaży (tzw. misseling) i zaproponujemy rozwiązania dla wyjścia z kryzysu poprzez kulturę, nie pominiemy także ładu międzynarodowego, o którym dyskutować będziemy na najwyższym szczeblu.

Gości Kongresu przywitamy w tym roku polskim jabłkiem w Open Cafe. Zorganizujemy także spotkania z interesującymi osobami w Meeting Points, a dla tych którzy lubią aktywnie spędzać czas – praktyczne warsztaty. Specjalnym wydarzeniem OEES4 w Centrum Kongresowym ICE będzie Kiermash — krakowski targ rzeczy odpowiedzialnych.

Nie zabraknie oczywiście programu kulturalnego, nad którym właśnie pracujemy. Krakowska publiczność i goście Kongresu będą mogli premierowo zobaczyć nowy spektakl teatralny oraz film dokumentalny stworzony specjalnie z myślą o naszym wydarzeniu.

Mamo, Tato — martwisz się, że nie masz z kim zostawić swojej pociechy? O tym także pomyśleliśmy. Na naszych najmłodszych gości czeka w Dziecięcym Kąciku OEES masa zabaw i atrakcji, a także wykwalifikowana kadra opiekunów.

Niespodzianek jednak skrywamy o wiele więcej — ich szczegóły ujawnimy już niebawem!

 

 

  • FIRMA-IDEA jako fabryka wiedzy – jak kształtować kompetencje w gospodarce cyfrowej?
    Wartości niematerialne takie jak wiedza i doświadczenie pracowników pozwalają firmie wykorzystywać swoje możliwości lepiej niż jej konkurenci. Zasobem, który dziś daje znaczącą przewagę, jest umiejętność selekcji danych i ich przetworzenia w informacje pożyteczne do wykorzystania w praktyce. W gospodarce cyfrowej przedsiębiorstwo musi być „fabryką wiedzy”, pierwszeństwo dają kompetencje i dostęp do danych. Kształcenie zawodowe zaś skierowane jest na studia łączące wiedzę i praktyczne samodoskonalenie. Kreuje się już nie zawody, czy miejsca pracy, ale zdolności do zdobywania nowych kompetencji.
  • FIRMA-IDEA: Świat (bez)pracy
    Wyzwaniem współczesnej gospodarki rynkowej, demokracji i życia społecznego jest sztuczna inteligencja. Praca ludzi zastępowana i wypierana jest przez automaty i roboty. Czy zmniejszenie czasu pracy ludzi, poprzez delegowanie zadań sztucznej inteligencji, zwiększy czas wolny pracowników? Jeżeli tak, to jakie będę tego konsekwencje dla rynku pracy?

 

 

  • MIASTO-IDEA: Overtourism
    Gdy turystyka staje się problemem… Główne europejskie miasta odnotowują szybki wzrost liczby turystów już od początku lat 80. W rocznym bilansie na świecie cały czas przybywa turystów. W miastach takich, jak Barcelona, Wenecja, Dubrownik mieszkańcy protestują przeciwko zwiększającej się liczbie turystów. Umasowienie turystyki przyczynia się do degradacji środowiska i niszczenia dziedzictwa kulturowego. Jak temu zaradzić? I jak upowszechniać turystykę odpowiedzialną?
  • MIASTO-IDEA: Sprawiedliwość terytorialna w relacji wieś-miasto
    Między wsią a miastem nie tylko dochodzi do wymiany dóbr i usług, ale istnieją niewidoczne więzi takie jak stosunki wodne, czy przepływ energii. Miasto i wieś łączą nie tylko sieci ekonomiczne, ale też fizyczne i środowiskowe. To, jak układają się te relacje, istotnie wpływa na ich rozwój.

 

 

  • MARKA – KULTURA: Misseling
    Nieuczciwa sprzedaż to brak odpowiedzialności w biznesie. Finanse zdominowało podejście, by klienta „oskubać”. Kto tego nie zrobi, ten przegra z konkurencją i wypadnie z gry biznesu. To toksyczne podłoże, z którego wyrasta pokusa zarabiania szybciej i więcej. Odwrotnością nieuczciwych praktyk w instytucjach finansowych jest marka budowana na fundamentach wartości, nakierowana na potrzeby świadomego konsumenta. Marka świadoma to Marka – Kultura.
  • MARKA – KULTURA: Kultura jako ścieżka wyjścia z kryzysu
    Dotychczas dominowało przekonanie, że kultura staje się istotna i przydatna, kiedy stanowi część gospodarki (przemysły kreatywne) lub polityki, gdy mówimy o sztuce krytycznej. Czas odwrócić tę perspektywę i zastanowić się, w jaki sposób gospodarkę i politykę uczynić częścią kultury, zmiana społeczna bowiem ma zawsze wymiar kulturowy.