MISJA GOSPODARCZA to wyjazd zagraniczny, dla dwóch osób z Twojej firmy poprzedzony cyklem 4 warsztatów.
Warsztaty odbywają się w Małopolsce, a misje realizujemy do Holandii, Austrii, Słowenii, Rumunii i Niemiec.
Jedna firma może wziąć udział w jednej misji gospodarczej.
Zapewniamy:
- udział w cyklu 4 warsztatów* kompetencyjnych dotyczących rozwijania działalności eksportowej,
- udział w spotkaniach networkingowych z przedstawicielami firm działających w danym kraju,
- możliwość zaprezentowania swojej działalności na lokalnych wydarzeniach,
- pokrycie kosztów warsztatów i wyjazdu (podczas misji: podróż, ubezpieczenie, noclegi, wyżywienie, program wydarzenia).
Rekrutacja do udziału w warsztatach odbywa się łącznie z rekrutacją MŚP na misje gospodarcze do krajów Europejskich. Szczegóły rekrutacji tutaj.
>>MISJE ZREALIZOWANE:
Misja nr 1: Eindhoven (Holandia) – 17-19 września 2019 r.
Temat przewodni: Dane – Nowe Źródło Siły. Polsko-holenderska współpraca partnerska w zakresie innowacyjnych rozwiązań ICT
Misja nr 2: Austria – online – czerwiec 2020 r.
Temat przewodni: Digital Media, opportunities and threats.
Misja nr 3. Holandia – online – październik 2020 r.
Temat przewodni: The hidden power of Design
Wydarzenie towarzyszące: Dutch Design Week Eindhoven
Program obejmuje 4 dni warsztatów z podziałem tematycznym:
- budowanie relacji biznesowych z partnerem zagranicznym (8 godz.)
- Design Thinking w działalności międzynarodowej przedsiębiorstwa cz 1. (8 godz.)
- planowanie i rozwijanie działalności eksportowej (8 godz.)
- Design Thinking w działalności międzynarodowej przedsiębiorstwa cz 2. (8 godz.)
Warsztaty 1), 2) i 3) odbędą się przed wyjazdem na misję, natomiast 4) po powrocie z misji.
Warsztaty mają na celu przekazanie wiedzy i umiejętności przydatnych do realizowania zagranicznej ekspansji firmy. Osoby biorące udział w warsztatach powinny mieć zatem bezpośredni związek z projektowaniem i/lub wykonywaniem działań nastawionych na sprzedaż za granicą. Mogą to być osoby odpowiedzialne za sprzedaż, czy też – szerzej – za marketing. Mogą to być także członkowie, zarządu i/lub prezesi (/właściciele) firm, którzy opracowują całościowe koncepcje strategii eksportowych. Ważne, aby osoba oddelegowana do uczestnictwa w szkoleniach była również osobą oddelegowaną do wyjazdów zagranicznych realizowanych w ramach projektu – tak, by mogła ona niemal od razu użyć nowych kompetencji i narzędzi zdobytych podczas warsztatów.
Warsztaty zostały zaprojektowane tak, by umożliwić merytoryczne przygotowanie firmy do prowadzenia działań eksportowych. Co ważne – będą one realizowane w formule aktywnej, co oznacza, iż uczestnicy nie będą jedynie biernymi odbiorcami wiedzy, a będą wykonywać ćwiczenia i zadania w zgodzie z aktualnym know-how.
Warsztaty będą poruszały następującą tematykę:
1. Networking
Networking to jedno z kluczowych narzędzi nawiązywania relacji biznesowych. Narzędzie to jest szczególnie przydatne w sytuacjach, kiedy istnieje potrzeba szybkiego nawiązania znajomości z osobami „przypadkowymi”. Czyli sprawdza się wyjątkowo dobrze w sytuacjach takich, jak targi branżowe, misje gospodarcze, czy różnego rodzaju seminaria lub eventy biznesowe. Warsztat z tego zakresu będzie prowadzony w formule praktycznej, co pozwoli uczestnikom na nabycie umiejętności szybkiego budowania relacji w oparciu o ćwiczenia symulacyjne.
2. Metody identyfikacji potrzeb klientów
W wysoko rozwiniętych gospodarkach dla powodzenia rynkowego ważne jest znajomość szczegółowych potrzeb danej grupy klientów. Znajomość ta pozwala tworzyć produkty dopasowane do ich preferencji a także projektować i realizować skuteczne działania marketingowe. W trakcie warsztatów poświęconych zrozumieniu potrzeb klientów uczyć będziemy metody Design Thinking, która jest aktualnie jedną z bardziej popularnych filozofii rozwoju produktu. Składa się ona z wielu narzędzi ułatwiających zbieranie i analizę informacji na temat odbiorców – poznanie tych narzędzi umożliwi ich praktyczne zastosowanie w pracach nad dopasowaniem oferty do konkretnego zagranicznego rynku zbytu.
3. Planowanie działalności eksportowej
Warsztat ten pozwoli uczestnikom poznać z zasady i sposoby tworzenia metodycznego podejścia do ekspansji zagranicznej. Dzięki temu uczestnicy będą w stanie przygotować rzetelny plan eksportu oraz prowadzić jego monitoring i ewaluację.
PODRĘCZNIKI DLA EKSPORTERÓW:
Polecamy stworzone w ramach projektu podręczniki dla eksporterów, skierowane dla przedsiębiorców, którzy planują rozpocząć działalność międzynarodową w Austrii, Holandii lub Słowenii
KONTAKT:
Rekrutacja na misje gospodarcze:
Matylda Czekaj, matylda.czekaj@fundacjagap.pl
Program misji:
Oliwia Ostrowska, oliwia.ostrowska@fundacjagap.pl