OPUBLIKOWANO:
2020.06.09
OPEN EYES ECONOMY ON TOUR

NOWE OBLICZE BRANŻY MICE

Termin
2020-06-17 15:00:00
Miejsce
Wydarzenie online
Informacje o biletach
Wydarzenie dostępne będzie online, obowiązkowa rejestracja.

Dyskusja będzie dostępna również dla osób niesłyszących: zapewniamy tłumaczenie na żywo na Polski Język Migowy.

Polski rynek MICE (Meetings – Incentives – Conferences – Event) rozwija się w dynamicznym tempie. Świadczy o tym m.in. powiększająca się baza konferencyjno-kongresowa z nowoczesnymi placówkami o pojemności zbliżonej bądź przekraczającej 10 tys. osób. Organizacja spotkań i wydarzeń w 2019 roku wygenerowała szacunkowo 1,5 proc. PKB, a przychód gospodarczy wahał się na poziomie 35 mld złotych. Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie ze strony firm, które nie tylko korzystają z MICE do osiągania celów biznesowych, ale także dostrzegają istotną rolę event marketingu w komunikacji zarówno z potencjalnymi klientami, jak i w budowaniu relacji z pracownikami.

Obecna sytuacja związana z koniecznością ograniczenia spotkań i zachowania reżimu sanitarnego pokazała to, o czym od wielu lat mówią jej przedstawiciele – dzięki dostępowi do nowoczesnych technologii komunikacyjnych i high-tech, MICE szybko i sprawnie dostosowało się do sytuacji i dzięki synergii z nauką i biznesem nie zaprzestało swoich działań.

W obliczu rosnącego zainteresowania wydarzeniami biznesowymi, zwiększać się będzie presja na to, by się wyróżnić i skutecznie przyciągnąć potencjalnego kontrahenta.

❓ Jakie rozwiązania mogą zaproponować małopolskie firmy?

❓ Czy mają szansę na wejście na zagraniczny rynek?

❓ Czy innowacyjne rozwiązania technologiczne wdrażane w tym nadzwyczajnym dla branży czasie sprawią, że już na zawsze zmieni się jej oblicze?

Na te i inne pytania odpowiedzą zaproszeni przez nas eksperci podczas konferencji OEE on Tour
w ramach projektu „Małopolska Open Eyes Economy Hub – promocja zagranicznych FIRM-IDEI”.
W panelu wezmą udział przedstawiciele branży MICE z Krakowa a także przedstawiciele świata nauki.

Live streaming konferencji będzie prowadzony na:

Projekt „Małopolska Open Eyes Economy Hub – promocja zagraniczna małopolskich FIRM-IDEI” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Prelegenci
prof. UEK dr hab. Jadwiga Berbeka
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Karolina Buchta
Prezes Zarządu, 1000 realities studio
Paula Fanderowska
Zastępca dyrektora KBF ds. Centrum Kongresowego ICE Kraków, Prezes SKKP
Krzysztof Krzysztofiak
Dyrektor działu Parku Technologicznego, Krakowski Park Technologiczny
prof. dr hab. inż Grzegorz J. Nalepa
Uniwersytet Jagielloński
Krzysztof Paradowski
Prezes Zarządu, CMA
Andrzej Targosz
założyciel i Prezes Zarządu, Eventory
Michał Zalewski
Dobrze Powiedziane
Miejsce Konferencji

Wydarzenie online

Materiały pokonferencyjne

Dwuczęściowa konferencja „Nowe oblicze branży MICE” nie tylko tematycznie, ale także organizacyjnie wpisywała się w pandemiczną rzeczywistość. Wydarzenie miało bowiem charakter online, co korespondowało z tematyką pierwszego panelu. Wzięli w nim udział: prof. UEK dr hab. Jadwiga Berbeka – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Andrzej Targosz – założyciel i Prezes Zarządu, Eventory, Krzysztof Paradowski – Prezes Zarządu, Concept Music Art Sp. z o.o., Paula Fanderowska – Zastępca dyrektora KBF ds. Centrum Kongresowego ICE Kraków, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce. Rozmowę prowadził Michał Zalewski (Dobrze Powiedziane).

Skupiono się na kwestii tego, jakie wydarzenia relatywnie bezstratnie można przenieść do rzeczywistości wirtualnej, a w przypadku których byłoby to zaprzeczeniem ich sensu. Podjęto także refleksję nad tym, w jakich okolicznościach rozwiązania hybrydowe mogą stać się trwałą alternatywą dla tradycyjnych spotkań. Poruszono też wątek, kiedy taka formuła może wręcz być korzystniejsza (nie tylko biznesowo). W tym kontekście kluczowe było też doprecyzowanie co w ogóle można uznać za wydarzenie hybrydowe.

W drugiej części zatytułowanej „High-tech w MICE” w większym stopniu skupiono się na konkretnych narzędziach, które mogą być odpowiedzią na wyzwania związane z epidemią. W rozmowie wzięli udział: prof. dr hab. inż. Grzegorz Jacek Nalepa – Uniwersytet Jagielloński, Karolina Buchta – 1000 realities, Krzysztof Krzysztofiak – Dyrektor działu, Krakowski Park Technologiczny.

Kluczowym zagadnieniem był wątek ekonomicznych kosztów i korzyści. Rozwiązania high-tech przecież, co prawda są łatwo skalowalne, ale zarazem są dość kosztowne. Jest to tym większy problem, że przecież branża spotkań cierpi obecnie na bezprecedensowy spadek przychodów. Czy dobre rozwiązania mogą być tanie? W pewnym sensie, pomocne mogą być nawet produkty darmowe. Od niektórych kosztów jednak nie da się uciec.

Również w branży MICE kwestia sztucznej inteligencji mocno absorbuje wyobraźnię. Testowane obecnie elementy uczenia maszynowego pozwalają bowiem przede wszystkim lepiej reagować na bieżące potrzeby konsumentów. Daje to możliwość bardziej precyzyjnego oferowania usług, które mogą być cennym – a w kontekście kryzysu epidemicznego: wręcz bezcennym – źródłem dodatkowych przychodów. Sukcesy na tym polu pozwalałyby osiągać podobne wyniki finansowe przy mniejszej liczbie uczestników.

 

Zobacz retransmisję konferencji 

Nowe oblicze branży MICE (cz. 1) „Wydarzenia online i hybrydy”

Nowe oblicze branży MICE (cz. 2) „High-tech w MICE”

Organizatorzy