CZYM JEST OEE
OEE, czyli Open Eyes Economy to ruch koncentrujący się na wartościach, przy czym wartości ekonomiczne są tylko jednymi z wielu. Wartości niematerialne (np. design, zaangażowanie społeczne, odpowiedzialność ekologiczna), które dotychczas miały drugorzędne znaczenie, stają się dla marek coraz bardziej istotne. W dobie kryzysu społecznego zaufania do biznesu marki powinny uczynić z nich cel swojego istnienia. Gdy tak się stanie, firma może być nazywana „firmą-ideą”, a marka określana jako „marka-kultura”. Jednym z podstawowych założeń ekonomii otwartych oczu jest przekonanie, że w refleksji nad gospodarką zanadto skupiono się na interesach, transakcjach i pomnażaniu kapitału, odrzucając myślenie w kategoriach porządku aksjonormatywnego.
Open Eyes Economy wyrasta z poczucia upadku związanego z wyczerpywaniem się surowców, katastrof ekologicznych, zmian klimatu i niepokojów społecznych wywołanych rozwarstwieniem majątkowym i zderzeniem kultur. Wszystko to staje się impulsem do pracowania nad nową, opartą na poszukiwaniu i wytwarzaniu wartości w obrębie struktur i organizacji, ścieżką – taką, „która pozwoli nam zachować świat w niezniszczonym stanie i rozwijać go”.
Coroczny Kongres OEES
OEES, czyli Open Eyes Economy Summit jest przedsięwzięciem par excellance interdyscyplinarnym. Poszczególne sesje i panele projektujemy w taki sposób, by konfrontować ze sobą doświadczenia przedstawicieli różnych dziedzin, a tematy, które podejmujemy, sytuują się na skrzyżowaniu rozmaitych obszarów wiedzyi praktyki: kultury i ekonomii, polityki i geografii, ekologii i biznesu, sztuki i nowych mediów, mody i etyki. Przez cały rok organizujemy konferencje i panele dyskusyjne w różnych częściach Polski i świata. Inicjatywy takie jak Open Eyes Economy on Tour czy krakowskie spotkania z cyklu Neighbours przyczyniają się do tego, że Open Eyes Economy możemy z całą odpowiedzialnością nazwać ruchem intelektualnym i społecznym.